Rutger van Stappershoef, Wil Kosterman, Noortje en Joop ten Heuvel, en twee van de drie makers: Chantal de Geer en Martine van Amerongen
Rutger van Stappershoef, Wil Kosterman, Noortje en Joop ten Heuvel, en twee van de drie makers: Chantal de Geer en Martine van Amerongen (Foto: Ben Blom)

Eerste Wijk bij Duurstede Magazine

Door Ben Blom

Wijks kwaliteitsblad voor genieters

Wijk is klaar voor het nieuwe seizoen: Wijk bij Duurstede magazine is opgeleverd voor bewoners en bezoekers. Het werd uitgedeeld in Stadsbrouwerij De Dikke, die begin van de maand was geopend.

Wijk bij Duurstede - Citymarketeer Rutger van Stappershoef heeft het initiatief genomen om Wijk bij Duurstede Magazine te starten. Het eerdere EigenWijks Magazine was jaren geleden gestopt. Een eerdere poging om op dit concept een blad te herstarten, was niet succesvol. Met hulp van het ondernemersfonds is het deze keer wel gelukt. Twee van de eerdere initiatiefnemers werken ook aan dit blad mee.

Eerste exemplaar

"Covergirl" Noortje ten Heuvel kreeg met haar opa Joop en wethouder Wil Kosterman de eerste exemplaren uit handen van Rutger van Stappershoef. Rutger rondt hiermee zijn activiteiten in Wijk af. Hij is inmiddels wethouder geworden in de gemeente West Betuwe. Toepasselijk is het overzicht op pagina's 4 en 5 van producten, die geïnspireerd zijn op de verhalenvertellers die Rutger bij de introductie van het merk Wijk bij Duurstede aan de stad heeft gekoppeld.

Historie en creativiteit

In het magazine zijn natuurlijk verhalen te vinden die de Wijkse claim 'Een kleine stad met een grote geschiedenis' onderbouwen. Tevens komen creatieve mensen aan het woord en laten jongeren door hun bril naar de leuke aspecten van de stad kijken. Uiteraard ook voor bezoekers én bewoners een overzicht van evenementen. Het (d/v)oor jongeren bedachte Dance behind the Wall gunt een blik achter de schermen.

Citymarketing

In veel steden zijn initiatieven genomen om meer bezoekers te laten genieten van hun stad. Op veel plekken is het niet van de grond gekomen, elders (Amsterdam) heeft het tot onbedoelde gevolgen geleid. Wijk lijkt nu een passend concept te hebben, waar ondernemers in kunnen haken om het te versterken.

Regionale samenwerking

Wijk werkt met Houten en Bunnik aan een gezamenlijk beeld. Er zijn hier vijf thema's gekozen: De Kromme Rijn, kastelen en landgoederen, kersen en fruitteelt, de Nieuwe Hollandse Waterlinie en de Romeinse Limes. Toeristische ondernemers werken hier samen aan een 'toolbox'. Factsheets voor de ondernemers, kaarten voor de bezoekers en communicatie materiaal (foto's, video's) dat aansluit op de doelgroepen 'jonge gezinnen' en 'actieve ouderen'. Na dit seizoen zal de toolbox in eerste versie beschikbaar zijn.

Meer berichten